Week 4 Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Joyce en Piet Raaijmakers - WaarBenJij.nu Week 4 Troyes - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Joyce en Piet Raaijmakers - WaarBenJij.nu

Week 4 Troyes

Door: Joyce en Piet

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Piet

10 Mei 2014 | Frankrijk, Troyes

Dag 22 Zondag 4 mei Reims - Germaine 19 km. (404 km.)
Op tijd opgestaan zodat ik nog even tijd kan besteden om reisverslag week 3 af te maken. Piet gaat een adres bellen in Germaine om te overnachten. Dat lukt, dus nu hebben we zeker alle tijd. Om 10.00 uur gaan we uitchecken. Als we langs de Sint Jacobskerk komen beginnen de kerkklokken te luiden. Wat een kadootje om zo Reims uit te wandelen! Na ongeveer 500 mtr. komen we bij het kanaal. Hier kunnen we, langs de kanaaloever, de "Coulée verte", de "groene" weg over het jaagpad volgen. Het is op dit pad ontzettend druk met trimmers en fietsers. Het is warm, stralend blauwe lucht en de zon schijnt volop. Wat een heerlijke dag om in Frankrijk te kunnen wandelen. Na ca. 4 km. vanaf het centrum verlaten we Reims en wandelen we door diverse kleine dorpjes waar je een kanon kunt afschieten en dan heb je nog niemand geraakt. Het is akelig stil in de dorpen. Na weer 4 km. wandelen we door de eerste wijngaarden van Trois-Puits. Hier zijn diverse champagnehuizen gevestigd. Dit begint er op te lijken! In Montbré staat nergens een bankje om te rusten, dus gaan we weer, net als in Bazancourt, op de trappen voor de deur van het gemeentehuis ons stokbroodje zitten eten. Na de pauze tussen de wijngaarden door verder naar Rilly-la-Montagne. Hier hebben we een mooi uitzicht met in de verte de stad Reims waar de kathedraal hoog bovenuit torent, 12 km. hier vandaan.
De tocht gaat nu 5 km. verder door het bos "Chemin de la Forêt" met meteen in het begin een steile klim. Na het gehucht Les Haies is het nog 2 km. naar Germaine, waar we overnachten in een mooie herberg-gîte Le petit Plessis.

Dag 23 Maandag 5 mei Germaine - Moussy 19 km. (423 km.)
We vertrekken met een strak blauwe lucht, zon en maar een klein beetje een kille wind in de richting van Mutigny. Met de zware rugzak worden alle spieren in de benen weer aangespannen. Dat voel je elke morgen toch wel weer goed. Volgens mij een bewijs dat de rugzak eigenlijk te zwaar is, maar vooruit maar weer. Niet klagen als je met zo'n mooi weer door zo'n mooi gebied mag wandelen. Het gebied "Forêt de la Montagne de Reims" is uitgestrekt tot Epernay. In het bos staat onze wandelroute weer duidelijk aangegeven. We passeren al snel bij Neuville een mooi groot meer en komen uit bij La Neuville en Beauvais, slechts 1 huis!! Na ca. 5,5 km. komen we uit bij Bellevue waar we een schitterend uitzicht hebben op o.a. Epernay en de omliggende wijngaarden. Hier nemen we een pauze om te genieten van al het moois wat voor ons ligt. Ge-wel-dig! We wandelen verder door het bos en na weer 4 km. komen we aan in Hautvillers, een liefelijk dorp met veel champagnehuizen. De talrijke steegjes hebben karakteristieke namen en nemen ons mee in de geschiedenis van deze gemeente die velen "De parel van de champagnestreek" noemen. In de straten sieren zo'n 140 uithangborden, allemaal unieke stukken die een beroep, hobby of anekdote voorstellen en vervaardigd zijn door een kunstsmid uit de regio. Heel bijzonder. Op het terras van Cafe d'Hautvillers drinken we koffie en voelen ons als God in Frankrijk. Dit is echt genieten!! In de kerk van Hautvillers, de Eglise Abbatiale, bezichtigen we de grafsteen van Dom Pérignon (1639-1715), benedictijn, keldermeester-intendant van de abdij van Saint Pierre d'Hautvillers die de methode ontdekte om mousserende wijn te maken en experimenteerde met de wijn uit de champagnestreek. We wandelen verder tussen de wijngaarden door met schitterend uitzicht op het dorp Mardeuil en de rivier de Marne. In Mardeuil gaan we aan de Marne picknicken en na de pauze steken we de Marne over en wandelen we de hellingen omhoog tussen de wijngaarden door richting Moussy. We hebben de stad Epernay nu aan onze linkerhand, terwijl deze in Bellevue nog voor ons lag. We zijn er, door de wijngaarden op de hellingen van de heuvels, helemaal omheen gewandeld. Om 15.30 uur wandelen we Moussy binnen, en aangezien we geen overnachting kunnen regelen in Morangis, 7 km. verder, besluiten we hier in hotel Auberge Champenoise te blijven. Het is vandaag een bijzonder mooi dag geweest.

Dag 24 Dinsdag 6 mei Moussy - Baye 27 km. (450 km.)
Meteen bij ons vertrek 's-morgens beginnen we al met een steile klim naar het kerkje van Chavot wat op een heuvel tussen de wijngaarden ligt. Het kerkje is gebouwd in 1108 en behoorde vroeger bij een kasteel. We blijven de weg volgen tussen de wijngaarden door en hebben bij Monthelon mooie uitzichten op de dorpen Cuis, Monthelon, Mancy en Grauves. Net voor Morangis is het gaan miezeren dus de regenjas maar even aan, al stelt het niet veel voor. Na een korte pauze in Morangis is het al weer droog. Via een steile klim over een graspad gaan we de bossen in van Guérite, een mooi bos, maar aan de rand moeten we over een breed modderpad. We hebben nu inmiddels 8 km. gewandeld. Via een brede laan langs het bos komen we uit bij een groot meer, Grande Folie, en vervolgens komen we weer in de bewoonde wereld terecht bij het kasteel van Charmoye, een vroegere abdij welke gesticht werd in 1167 door monniken. Het domein van Charmoye is privébezit. In het gehucht Les Rouleaux is het weer tijd voor de lunchpauze op een mooi oud bankje: droog stokbrood en fruitsap. We wandelen verder naar Montmort, waar het kasteel van Montmort al elf generaties wordt bewoond door dezelfde familie. Na de koffie wordt het 5 km. verder wandelen over een lang recht graspad. Bijna aan het eind zien we ons eerste hertje staan! Na nog eens ruim 5 km. komen we via gedeeltelijk nat bos en vele landerijen aan bij ons overnachtingsadres in Baye, hotel Chez L'Ardennais, werkelijk een hele hoop oude muuk bij elkaar. Maar het eten is prima (incl. een fles wijn). We nemen nog even de tijd om een paar emails te versturen op een oude computer (geen wifi) en dan houden wij het voor vandaag voor gezien.

Dag 25 Woensdag 7 mei Baye - Sézanne 20 km. (470 km.)
In verband met Piet zijn verjaardag, trakteren we ons zelf op een abrikozencroissant als ontbijt. Lekker! Door de weilanden over een voormalige spoorlijn wandelen we naar de kerk van St. Prix. Hier gaat het pad steil omhoog tot op het plateau en volgen we de bosrand tot we in Soizy aankomen We hebben er dan 7 km. op zitten en gaan op een muurtje langs de weg zitten om even uit te rusten. Een boer ziet dat en komt ons halen om bij hem koffie te komen drinken. Wel gezellig! Na ruim een half uur stappen we weer op en wandelen we naar Chapton, langs en door de akkers 3 km. verder en Lachy, nog eens 3 km. Na een pauze van een half uur onder een afdakje aan het water gaat de route weer verder langs een oude slotgracht van een kasteel en door het bos met veel modder en diepe karresporen. Uiteindelijk komen we terecht bij wijngaarden die uitkijken op Sézanne, onze eindbestemming voor vandaag. We lopen direkt door naar de kerk St. Denis waar een dame die bloemen aan het schikken was ons naar de pastorie brengt waar we koffie aangeboden krijgen. Zij stuurt ons voor de overnachting naar Foyer François de Sales, een verzorgingstehuis wat geleid wordt door nonnen. Hier krijgen we een kamertje met een ziekenhuisbed (voor mij) en een matras op de grond voor Piet. Het is tenslotte zijn verjaardag nietwaar!! We hebben een eigen badkamer en na een douche gaan we boodschappen doen en Sézanne verkennen. Terug op de kamer wordt een fles champagne ontkurkt en vieren we Piet zijn verjaardag toch nog samen met een fles bubbels.
WIJ ONTVINGEN HEEL VEEL REACTIES EN FELICITATIES VOOR PIET ZIJN VERJAARDAG. HET IS ONDOENLIJK DEZE ALLEMAAL INDIVIDUEEL TE BEANTWOORDEN. DAAROM ALLEMAAL HARTSTIKKE BEDANKT!

Dag 26 Donderdag 8 mei Sézanne - Anglure 22 km. (492 km.)
Na de fles champagne gisterenavond gaan we vandaag weer over tot de orde van de dag; we moeten tenslotte wel in Santiago zien te komen nietwaar. Na een goed ontbijt bij de nonnen kunnen we er weer tegenaan en wandelen we over een niet drukke weg naar Vindey, 4 km. verderop. Eerst lopen we nog tussen de wijngaarden door maar al snel houdt dat op en zitten we weer in een landbouwgebied en fruitteelt. Vroeger was het een arme, dunbevolkte streek waar de mensen leefden van de schapenhouderij. Nu is het een van de grote landbouwgebieden (graan en suikerbieten) van Frankrijk geworden. Van verre zien we de boomgaarden van de Arly al in Saudoy. Langs een voormalig spoorlijntje lopen we verder naar Barbonne-Fayel waar we een koffiepauze houden. Voor het gemeentehuis zien we nog een eerbetoon aan een eenzame veteraan in een rolstoel, omringd door een handjevol familieleden. Het is vandaag 8 mei bevrijdingsdag. Na de koffiepauze is het nog bijna 12,5 km. om via St. Quentin-le-Verger naar Anglure te komen. We hebben geen overnachting geregeld maar komen van een koude kermis thuis!! Het enige hotelletje hier is gesloten wegens vakantie. Bij een particulier adres, die pelgrims onderdak verleent, wordt niet opgenomen. In een cafeetje geven ze ons een adres van haar wat echter niet blijkt te kloppen. Een uur later en al een beetje moedeloos worden we gebeld door Liliane Finot, het particuliere adres. Zij zag op de nummermelder dat wij een paar keer gebeld hadden en zij begreep meteen dat dit pelgrims moesten zijn die onderdak zochten. Op dat moment een reddende engel voor ons. We hadden vandaag beiden zo'n zere voeten dat we blij waren dat we voor het eten nog een paar uur konden rusten. Het eten was heerlijk en Madame Finot ging ook nog een overnachting regelen voor morgen.

Dag 27 Vrijdag 9 mei Anglure - Savières 26 km. (518 km.)
Net als de twee dagen ervoor, begint de dag bewolkt en is er veel wind. Volgens Liliane Finot gaat het vandaag niet regenen, dus blijven de regenjassen opgeborgen. Via Bagneux wandelen we naar Clesles, waar we naar de kerk wandelen, een van de twee kerken van Frankrijk met een Saracenentoren. In Clesnes gaan we langs Canal de la Haute Seine wandelen, een kanaal met een lengte van 44 km. en waarvan de aanleg is begonnen in 1806. Het kanaal verbindt Marcilly-sur-Seine met Troyes, de plaats waar we morgen naar toe wandelen. Via de plaatsen Méry-sur-Seine en Saint Mesmin (bijna 18 km. over het fietspad langs het kanaal) komen we om goed 16.00 uur in Savières aan waar we in de gîte van Madam Lucette Noble onderdak hebben voor vandaag. We slapen niet inde gîte maar in een slaapkamer van haar huis. Het is er erg rommelig, het bed is beslapen!!! en het is er niet al te zuiver op de badkamer en het toilet. Opletten dus!! Na het eten gaan we op de kamer het reisverslag bijwerken; we hebben de laatste paar dagen geen internet gehad, dus we lopen wat achter.

Dag 28 Zaterdag 10 mei Savières - Troyes 21 km. (539 km.)
Na het ontbijt, geroosterd stokbrood met jam, jus en koffie, wandelen we de 1,9 km. terug naar het kanaal. De dag begint grijs, zwaar bewolkt maar niet echt fris. We laten de dorpjes Payns, Saint-Benoît-sur-Seine en Saint-Lyé links en rechts van het kanaal liggen. Na 10 km. komen we aan in Barberey-Saint-Sulpice; hier is geen fietspad meer langs het kanaal. In het eerste het beste cafeetje gaan we koffie drinken en dan wandelen we de laatste 6 km. naar het centrum van Troyes naar de Sint Petrus en Sint Paulus kathedraal, hoog gotiek en laat gotiek uit de 13e-17e eeuw. De beschermde glas-in-lood ramen dateren uit de16e en 17e eeuw. Binnen zijn wij de enige pelgrims, wat we niet verwacht hadden. Bij het Maria-altaar steken we een kaars op en laten we onze gedachten weer gaan naar familie, vrienden en kennissen. Wij beseffen weer eens te goed dat wij gezegend zijn met een gezond lichaam en deze tocht kunnen maken. Na een stempel van de kathedraal in onze credencial, wandelen we naar ons hotel De La Gare, waar we 2 nachten zullen verblijven. Morgen is hier onze rustdag.

We hebben nu 4 mooie weken gewandeld en merken nu wel dat na elke week een rustdag zeer welkom is.

• 03 Mei 2014 - 23:12

Hey Jocye en Piet,
    Het gaat steeds beter met de reisverslagen! Komt allemaal goed. Maar belangrijker: ook met het lopen gaat het goed. Natuurlijk hier en daar een ongemakje maar dat hoort erbij! Gelukkig lijkt de insectenbeet bijna weg te zijn en ondervind je geen hinder hiervan. Dick en ik zijn stiekum toch wel een beetje jaloers op jullie! Het lijkt ons ook helemaal geweldig zo'n tocht te ondernemen. Maar wie weet in de toekomst! Veel succes weer de komende dagen en genieten!!
    gr. Dick en Janny

• 04 Mei 2014 - 12:01

Ab En Nelleke:

Beste Joyce en Piet,
    Fijn dat het jullie goed gaat. Inderdaad is het verstandig om wanneer je het niet zeker weet antibiotica te slikken voor een beet. Als het van een teek is kan dit vervelende consequenties hebben.
    Nog heel veel plezier en sterkte op jullie tocht.
    Groetjes,
    Ab

• 05 Mei 2014 - 11:04

Dorus Tonijs:

Hoi Joyce en Piet,

Ik heb met plezier en bewondering jullie verslagen gelezen en de foto's gezien. Ik krijg steeds meer respect voor jullie prestatie en dat had ik al, dus kun je nagaan. Petje, zeg maar PET af voor jullie want het is ongelofelijk knap wat jullie presteren.

IK hoop van harte dat alles voorspoedig blijft gaan en wens jullie veel geluk. Ik zie het volgende verslag graag weer tegemoet. Fijne reis en geniet van elkaar en de mooie omgeving....

Groetjes,
    Dorus en Jolien

• 05 Mei 2014 - 14:49

Frans En Jet :

Hoi,Joyce en Piet

Wij hebben met veel genoegen jullie verslag gelezen en de foto's gezien.

Het is zo goed beschreven alsof het lijkt dat je alles ter plaatse hebt opgetekend
    en door die foto,s zouden wij zelfs de weg nog kunnen vinden {maar dat gaan wij dus lekker niet doen).

Dat is alleen weggelegd voor Echte Kanjers zoals jullie.

We hopen dat jullie het vol gaan houden en volgen jullie verslag

Groetjes
    Frans en Jet

• 05 Mei 2014 - 15:59

Cor En Hilda:

Hi Joyce en Piet,
    Wat heerlijk om jullie verhaal te lezen
    Fijn dat het allemaal zo voorspoedig verloopt. Jullie lopen waarschijnlijk voor op het
    programma, want jullie zouden rond Piets verjaardag in Reims zijn. Fijne tocht verder, liefs Cor en Hilda

• 06 Mei 2014 - 19:24

Leo En Francien:

Hoi Joyce en Piet,
    Wat fijn dat het goed gaat met jullie wandeling, en wat een mooie wandel/reisverslagen.
    Wij weten niet wanneer jullie dit lezen, maar voor Piet op 7 mei een hele fijne verjaardag gewenst en hopelijk kunnen jullie er onderweg een lekkere borrel op nemen. Dan doen wij dit thuis wel.
    Het allerbeste, groetjes
    Leo en FRancien

• 07 Mei 2014 - 13:48

Annie En Bert Van Menzel:

piet van harte gefeliciteert met je verjaardag . het zijn mooie verslagen van jullie we lezen ze met alle plezier nog veel wandel plezier en de groetjes van annie en bert van Menzel

• 07 Mei 2014 - 14:06

Janny:

Piet, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Neem er vanavond maar unne goeie borrel op! Fijn dat alles zo goed gaat, had ook eigenlijk niet anders verwacht! Maak er wat extra's van vandaag en veel plezier nog.
    Groetjes van Dick en Janny

• 07 Mei 2014 - 15:47

Annelies Zeegers:

Hallo Joyce en Piet,
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag Piet (waar je nu ook bent..... de locatie is uniek!!) Fijn dat jullie reis zo voorspoedig verloopt. Wij (Carin en ik) hebben onze reis voorlopig onderbroken en zijn vrijdag terug naar Nederland gereisd. Ik heb donderdag op weg naar Reims te veel pijn gehad om dat vol te houden. Vrijdag nog met Thea en Ton ontbeten en nog een split second getwijfeld, maar mijn gezond verstand heeft gewonnen. Je moet kunnen genieten van de camino en dat lukte me donderdag niet meer. Dus eerst wonden likken en met gezonde voeten de reis op een ander moment oppakken. Wij blijven jullie natuurlijk volgen en lopen in gedachten met jullie mee! Heel veel plezier, GENIET ervan,
    Liefs Carin en Annelies

• 07 Mei 2014 - 20:40

Gerrit En Monique:

Hoi Piet en Joyce.

Piet van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Nog vele jaren! Ook Joyce proficiat.
    We wensen jullie nog heel veel fijne,leuke, bijzondere wandeldagen,met vele mooie ontmoetingen.
    We lezen jullie prachtige verslagen en we zijn blij dat het goed gaat.
    Heel veel groetjes van Gerrit en Monique

• 07 Mei 2014 - 22:37

Cor En Hilda:

Hallo Joyce en Piet,

Vanochtend hebben we de felicitatie verstuurd i.v.m. de verjaardag van Piet.
    We zien deze reactie nergens terug: vandaar nogmaals onze hartelijke gelukwensen!

Ongetwijfeld hebben jullie het in het klein gevierd. Voorspoedig vervolg van de reis en liefs,
    Hilda en Cor

• 09 Mei 2014 - 11:58

Mieke En Lou:

Beste mensen,

Onder het motto beter laat dan nooit: van harte gefeliciteerd met je verjaardag Piet en uiteraard
    ook jij Joyce met je (wandel)maatje!
    We zijn een paar dagen druk geweest maar hebben jullie draad naar Santiago weer opgepakt.
    Het is nog steeds een genot om jullie belevenissen te lezen en proberen ook zoveel mogelijk
    jullie doorgangsplaatsen via streetview te bezoeken.
    Dat jullie avontuur geen peuleschil is bewijst wel het feit dat er ook uitvallers zijn maar onder
    het motto "de sterksten blijven over" zien wij jullie wel aan de meet in Santiago verschijnen!

Joyce en Piet, blijf genieten, stap vrolijk verder en blijf ons allemaal op de hoogte houden
    van jullie avonturen!

Groeten, m&l.

• 10 Mei 2014 - 18:35

Frans En Rina:

Op de eerste plaats nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Piet. Weten we ook weer wanneer die jarig is. We kijken iedere week uit naar jullie berichten, want het is toch wel geweldig wat je allemaal ziet en meemaakt. Ook minder leuke dingen natuurlijk maar die moet je maar snel vergeten. Je hebt er al 20 procent opzitten ( Frans is van het rekenen) en dat is toch al heel wat. Nog heel veel kracht en niet te veel regen dan lukt het zeker. Heel veel groetjes van ons.

• 11 Mei 2014 - 00:47

Leo En Joke:

Piet, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en ook Joyce natuurlijk met je wandelmaatje. Ik lees dat jullie er wat leuks van gemaakt hebben.
    Wat een heerlijk reisverslag weer deze week. Het is fijn dat we zo een beetje met jullie mee mogen lopen. Je komt zo week na week steeds meer onder de indruk van de tocht die jullie maken, dorp na dorp, na stad en weer door het zich wijzigende landschap naar het volgende dorp. En de hele weg ook daadwerkelijk bewandelt... Arme voetjes!
    Niet voor niets zegt iedere Compostella-ganger dat de tocht belangrijker is dan het bereiken van het doel. De prestatie is immers ook de tocht, de wandeling, dag na dag. Een belevenis om dat zo samen te doen. Maanden samen lopen, samen praten, samen zwijgen, samen genieten en van tijd tot tijd samen afzien....
    Ik wens jullie weer alle succes voor de komende week, twee lieve mensen daar ergens op een landweggetje in Frankrijk, genietend van al het moois om je heen, verwonderd over jullie lichamen die het allemaal doen. Twee puntjes in de tijd, stap voor stap bewust van het zijn in die tijd tijd.
    Liefs, leo en Joke

• 11 Mei 2014 - 12:10

Harrie En Riet:

Hoi Joyce en Piet,
    Weer volop genoten van jullie geweldig verslag en mooie foto's.
    Zo te lezen gaat het lopen jullie goed af en heerlijk om dan op de zondag lekker te luieren(dat verdienen jullie ook!) en s'maandags weer met volle moed er op uit. Wij wensen jullie weer heel veel loopplezier voor deze week en lezen zondag a.s. weer hoe het allemaal is gegaan.
    Groetjes,liefs, Harrie en Riet.

• 11 Mei 2014 - 14:31

Jeanne En Piet:

Hallo Joyce en Piet,

Allereerst : Piet alsnog van Harte Gefeliciteerd.
    Verder genieten wij met een zekere regelmaat van jullie belevenissen.
    Oud Brabants spreekwoord zegt: Iedere "reis" begint met de eerste stap.
    Maar jullie hebben volgens ons al wel een heleboel stappen gezet.
    Als ik vlug reken: 3 stappen voor 2 meter.?!? Dan zou dat betekenen dat je 1500 stappen voor 1 km zet.
    Tot aan Savières - Troyes (539 km) = zo'n 810.000 stappen p.p.
    De komende week vertrekken we naar het zonnige zuiden en proberen jullie dan vanuit Turkije te volgen.

Groeten en nog veel plezier.
    Jeanne en Piet

• 11 Mei 2014 - 17:08

Mieke En Lou:

Hallo pelgrims,

Zo mogen we jullie nu wel noemen na vier weken.
    Jullie zijn alweer vier weken onderweg en liggen volgens ons lekker op schema. We kunnen ons goed voorstellen dat de rustdag erg welkom is.
    Zojuist hebben we virtueel door Troyes gewandeld, lijkt wel wat op de Elzas, erg mooi.
    We zijn bezig met onze vakantieplanning. We willen woensdag 18 juni vertrekken (met de auto, haha)
    en er dan een dag of 5 er over te doen naar Moraira.
    Als jullie ons (onder voorbehoud) kunnen mailen waar je bent tussen 19 en 22 juni rijden we even langs.
    We nemen dan niet de oostelijke route A6 maar gaan op het gemakje via de westelijke route national.
    Daarna via de Pyreneeen (Andorra) schuinsweg naar onze bestemming. We horen het wel van jullie of
    dat op prijs wordt gesteld.
    Joyce en Piet, weer bedankt voor jullie mooie verslag en schitterende foto's, hou de moed en de pas
    erin.
    Heel veel groeten, L&M.

• 11 Mei 2014 - 20:03

Hoi Joyce en Piet,

4 weken alweer, op naar de 4 maanden! Gelukkig gaat alles naar wens en nog geen onoverkomelijke ongemakken. Komende tijd zijn we wat minder actief op jullie site wegens vakantie. Geniet er nog van en tot de volgende keer.

gr. Janny en Dick

• 13 Mei 2014 - 15:59

Jos En Toos:

Hallo Joyce en Piet,

Wij volgen jullie verslagen natuurlijk ook, erg leuk!
    Heel veel loop plezier samen en geniet van de mooie natuur ook al is het weer niet altijd zonnig.

gr. Jos en toos.